کرونا را جدی بگیریم

سر مقاله

کرونا تبدیل به مصیبت جهانی شده است، این هیولای ویرانگر و کشنده شوخی ندارد. در کوتاه مدت به سرعت شیوع کرد و جهان را درنوردید. جهانیان همه در مقابل کرونا بی‌چاره اند. جهان در چنک کرونا است. برای رهایی از این ویروس کشنده و مهلک باید آماده باشیم و مبارزه کنیم. کرونا بسان گروه‌های تروریستی عمل می‌کند. جهان در مقابل این ویروس آماده مبارزه است. ماهم به عنوان شهروندان مسوول آمادگی‌هایی خود را داشته باشیم. به توصیه داکتران گوش داده و عمل کنیم. در خانه بمانیم، از تجمعات بپرهیزیم، کسانی‌که کرونا را جدی نمی‌گیرند، به آنها آگاهی دهیم و کمک شان کنیم. کرونا و دیگر امراض پدیده‌های طبیعی است که سلول‌های بدن انسان را تخریب می‌کنند. برخی‌ها با پندارهای بدوی، خرافاتی و فهم نادرست ازدین در مقابل ویرویس کرونا مسخرگی و شوخی دارند. از سر نادانی و ناآگاهی خودشان را از شر کرونا مصون می‌دانند. تا هنوز حاضر نشده‌ایم که از حضور در تجمعات دینی و غیردینی اجتناب کنیم. تصاویری از محفل بزکشی در ولایت‌های سمت شمال کشور در شبکه‎‌های اجتماعی نشان داد که ما در مقابل این ویروسا خیلی‌ها بی‌باکانه عمل می‌کنیم.

کرونا جهان را به انزوا کشانده است و همه را خانه نشین ساخته است. اقتصادی جهانی را ضربه زده و زندگی را برای فقرا سخت‌تر و دردناک‌تر ساخته است. قدرت‌های بزرگ جهان در تلاش مبارزه با این ویروس بدخیم استند؛ بسیاری کشورها در مقابل این ویروس اظهار عاجزی کردند. بشر برای مهار این ویروس خطرناک به مبارزه اقدام کرده است. اما تا هنوز هیچ کشور و قدرتی برای پایان این ویروس چیزی نگفته است.

در افغانستان این ویروس عواقب ناگواری خواهد داشت. وزیر صحت افغانستان در یک کنفرانس خبری به اساس پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شاید حدود هشتاد درصد نفوس افغانستان به این ویروس مبتلا گردد. مشکلات بنیادین در افغانستان عدم‌آگاهی، فقر و جنگ دیرینه است که کمتر مردم به تبعات این ویروس فکر می‌کنند.

در این وضعیت حساس نیاز است که برای مردم آگاهی‌دهی شود. برنامه‌های پیشگیرانه روی دست گرفته شود. برماست که هر فرد برای آگاهی‌دهی، مبارزه، کمک و همدردی هموطنان مان آماده باشیم. نظر به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر بهترین تلاش ممکن پیشگیری و وقایه است.

مکاتب و دانشگاه‌ها بخاطر این ویروس مهلک برای مدتی نامعلومی تعطیل است. بهتر است که ایام رخصتی را با برنامه‌هایی منظم درسی درخانه به پیش ببریم. در کنار خوانش کتاب و درس‌های دانشگاه، آگاهی‌دهی و کمک به همنوعان خود را وجیبه و رسالت خود بدانیم. به توصیه‌های سازمان بهداشت جهان و توصیه‌های کارکنان خدمت صحی کشور توجه و عمل کنیم. ویروس کرونا مصیبت عظیم است؛ اما این مرض مهلک را با مبارزه، پیشگیری و رعایت حفظ‌الصحه می‌توانیم شکست بدهیم.

رسالت ما این‌است که از طریق سایت‌های انترنتی، شبکه‌های اجتماعی به مردم پیام‌رسانی داشته باشیم.

کارهایمان را از خانه ادامه می‌دهیم. از هموطنان خود می‌خواهیم که به توصیه‌های داکتران و مسوولان آگاهی‌دهی در مورد کرونا توجه جدی داشته باشند. کمک و مهربانی را از دوستان و همسایه‌های خود دریغ نکنیم.

 

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews