فلسفه برای خیابان

فلسفه برای خیابان
فلسفه برای خیابان

محمد رضا پارسا

«فلسفه، حماقت را به چیزی شرم‌آور بدل می‌سازد.» این حکم دلوز در کتاب نیچه و فلسفه، سرمشق گروه «فلسفه برای خیابان» است. گروهی متکثر و ناهمگن از شماری از نیروهای نواندیش، جوان و پرتلاش که دورنمایشان خلق سیاست و نسبتی تازه با نهادهایی چون خانواده، مکتب، دانشگاه، جامعه، دین و دولت است. نشریه‌ی نون، نشریه‌ی اعتراض، با درک این مسئله که ریشه‌های بحران موجود در کشور،  بسیار عمیق‌تر از آن چیزی‌ست که در واکنش‌های عجولانه و احساساتی شماری از شهروندان و حتی روشنفکران دیده می‌شود، هر کنش و واکنشی را به تفکر فلسفی موکول کرده‌اند.

مسیر مشخص است: مبارزه با هر گونه‌ای از حماقت، خرافه‌پرستی و تعصب. و هر آن‌که یکبار داستان فلسفه را مرور کرده باشد خوب می‌داند که لشکر اسپینوزا پیش‌قراول مبارزان این مسیر است. بنابراین ما مدتی‌ست که سلسله‌نشست‌های فلسفی پیرامون اسپینوزا و اسپینوزیست‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم و تا آن هنگام که کار فلسفه به خیابان بکشد، مسیر مبارزه را ادامه خواهیم داد.

برای دسترسی به فایل‌های صوتی نشست‌هایی که تا کنون برگزار شده، به لینک ذیل رجوع کنید:

https://t.me/magzinenoon

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews